Kezdőlap / Archívum / Téves Twitter-üzenetben keltette a brit uralkodó halálhírét egy BBC-újságíró
Goulash Étterem Aberdeenben

Téves Twitter-üzenetben keltette a brit uralkodó halálhírét egy BBC-újságíró

Kínos bocsánatkérésre kényszerült szerdán a BBC, miután egyik újságírója téves Twitter-üzenetben a brit uralkodó halálhírét keltette.

Ahmen Khawaja, a brit közszolgálati médiatársaság Világszolgálatának munkatársa először azt tudatta a közösségi üzenőportálon, hogy a 89 esztendős II. Erzsébet királynő kórházban van, és nemsokára “hivatalos közlemény” várható.

A “közlemény” rövidesen meg is jelent, de csak Ahmen Khawaja újabb Twitter-üzenetének formájában, amely már a királynő haláláról szólt.

Az üzenet futótűzként kezdett terjedni a közösségi médiafelületeken, a BBC újságírója azonban gyorsan észbe kapott, és “téves riasztás” címmel korrigálta előző üzeneteit, amelyeket törölt is.


A Twitter üzenet

A sztoriból annyi volt igaz, hogy az uralkodó szerdán valóban járt a dédnagyapjáról, VII. Eduárd királyról elnevezett londoni kórházban, de csak egy rutinjellegű éves kivizsgáláson.

Az eset megszólalásra késztette a Buckingham-palotát is. Az első számú londoni királyi rezidencia szóvivője megerősítette az uralkodó orvosi rutinvizsgálatának tényét, hangsúlyozva, hogy előre tervezett, minden évben esedékes vizsgálatról volt szó, amely után a királynő távozott is a kórházból.


HIRDETÉS

A szóvivői nyilatkozat puszta elhangzása is jelzi, hogy az udvar milyen jelentőséget tulajdonít a szerdai incidensnek. A Buckingham-palota ugyanis a törvényerejű szokásjognak megfelelően a legszükségesebb minimumon túl soha nem közöl részleteket a királyi család magas rangú tagjainak egészségi állapotáról, orvosi kivizsgálásairól.

A titoktartás szigorára jellemző, hogy az uralkodó néhai édesanyjáról, a 102 esztendős korában, 2002-ben elhunyt Erzsébet anyakirálynőről is csak halála után hét évvel, 2009-ben derült ki, hogy még 1966-ban vastagbélrákkal kezelték.

A BBC szerdán közleményben kért elnézést a történtekért, és bejelentette, hogy az ügyben fegyelmi eljárás indul.


Ahmen Khawaja

A magyarázatból kiderült az is, hogy a médiatársaság rendszeres közvetítési próbákat tart a királyi család valamely magas rangú tagjának elhunyta esetére, és szerdán is volt egy ilyen próba, amelyet a cég természetesen nem a nyilvánosságnak szánt. A BBC szerint e “technikai próbaközvetítés” idején születtek a hamis halálhírt terjesztő Twitter-üzenetek.

A munkatárs, akinek Twitter-oldalán a királynő halálhíre megjelent, azzal védekezik, hogy egy időre magára hagyta mobiltelefonját, és eközben sütötte el valaki az “ostoba tréfát”.

Az esetnek mindazonáltal valószínűleg következményei lesznek, mivel – a The Daily Telegraph című tekintélyes konzervatív brit napilap online kiadásának szerdai értesülése szerint – Jonathan Munro hírigazgató egy belső körüzenetben külön kérte a BBC-alkalmazottakat, hogy a próbaadásról semmiféle információ ne szivárogjon ki a közösségi médiaportálokra.

/Forrás: BBC – MTI/


Ha érdekelnek a hírek, kedveld facebook oldalunkat:


Pénzküldés határok nélkül! Akár ingyen! Transferwise.com/ingyenes


Ha tetszett a cikk likeold és oszd meg barátaiddal...

aberdeenimagyarok.co.uk

Ezt is nézd meg

Hiába a skót tervek, nem lehet minimum-árat meghatározni az alkoholra

Azok a skót tervek, amelyek az alkoholra minimum-árat vezetnének be, sértik a szabad kereskedelem európai …